انواع بلبرینگ NTN

 انواع بلبرینگ NTN

  • بلبرینگ کف گردNTN
  • رولبرینگ مخروطی NTN
  • بلبرینگ شیار عمیق NTN
  • رولبرینگ استوانه ای NTN
  • بلبرینگ خود تنظیم NTN
  • بلبرینگ تماس زاویه ای NTN

بلبرینگ کف گرد NTN

بلبرینگ کف گرد ان تی ان یک بلبرینگ تمام محوری میباشد که نقش نشیمنگاه را برای شافت ها ایفا میکند. بلبرینگ کف گرد ان تی ان به گونه ای طراحی شده است که دارای موقعیت ارتفاعی برابری برای تمامی ساچمه ها میباشد. این محصول برای تحمل میزان بار بالا و تنش اعمالی مناسب است همچنین نسبت به بلبرینگ های شیار عمیق برای سرعت های زاویه ای کم تری طراحی شده است.  همانطور که پیشتر اشاره شد در ساختار این محصول آلیاژ فولادی به کار گرفته شده است که این امر موجب افزایش مقاومت سایشی و تناسیل مقاومتی بلبرینگ کف گرد میشود به همین دلیل بلبرینگ کف گرد ان تی ان عملکرد بسیار خوبی در بازه های زمانی طولانی با حداقل سایش را در کارنامه ی خود دارد. روان کننده به کار رفته در ساختار بلبرینگ کف گرد ان تی ان با توجه به معیار هایی از قبیل سایز و سرعت زاویه، روغن یا گریس در نظر گرفته میشود.

رولبرینگ مخروطی NTN

رولبرینگ مخروطی ان تی ان در دو سری مختلف اینچی با کد J و سری استاندارد میلیمتری با کد ISO در بازار قابل دسترس میباشد. رولبرینگ های مخروطی با بیش از 1300 کد متناسب با دستگاه ها و ماشین آلات سنگین کشاورزی و معدنی و همچنین رولبرینگ های چرخ و کلاج شناسایی میشوند. این رولبرینگ ها در بیشتر موارد به صورت بارگذاری استاتیک و بارگذاری دینامیک مشخص میشوند که حداکثر ریت بار استاتیک وارد شده بر این رولبرینگ های مخروطی از نوع اینچی NTN برابر 67 کیلو نیوتن و  حداکثر بار دینامیک وارد بر آنها معادل 57 کیلو نیوتن اندازه گیری میشود.

بلبرینگ شیار عمیق NTN

بلبرینگ شیار عمیق NTN عملکرد مناسب در سرعت های بالا و طراحی ساده و غیرقابل تفکیک طیف کاربردی گسترده ای را شامل میشود. این محصول هم به صورت باز و هم به صورت پوشیده و مهار شده از اطراف عرضه میشود و به همین دلیل دارای قابلیت بارگیری بالایی است. بلبرینگ های شیار عمیق NTN به گونه ای طراحی شده است که میتواند شرایطی برای تعلق میزان اندکی از بار محوری را فراهم کند. سایز و تعداد ساچمه در ساختمان این محصول نسبتی عکس دارد و با توجه به طراحی محصول میتواند متفاوت باشد.

انواع مختلف بلبرینگ های شیار عمیق NTN:

  • یک ردیفه، دو ردیفه، از فولاد ضد زنگ و با شیار جازدنی
  • نوع تحمل بار: شعاعی – محوری – مرکب شعاعی محوری
  • این نوع از بلبرینگ صنعتی با دو نوع کاسه نمد

رولبرینگ استوانه ای NTN

رولبرینگ های استوانه ای به گونه ای طراحی شده است که دارای ساچمه های استوانه ای است که قابلیت ایجاد سطح تماس از نوع خطی با ریس های سیلندر شکل داخلی و خارجی را ایجاد میکند. رینگ داخلی نسبت به رینگ خارجی دارای حرکت محوری است و این به دلیل طراحی خاص و استوانه ای این رولبرینگ میباشد. در تهیه و ساخت این محصول از فولاد سخت شده است و ساچمه ها و رینگ های آن از آلیاژ فولادی در گرید برینگ و یاتاقان تولید شده اند به همین جهت حداکثر مقاومت در برابر سایش و بارگذاری را دارد.

بلبرینگ خود تنظیم NTN

بلبرینگ های خود تنظیم ان تی ان دارای دو ردیف ساچمه های کروی شکل می باشد که از جنس فولادی تولید شده اند. از ویژگی های این بلبرینگ میتوان به مقاومت کششی و فشاری بالا، تحمل وزن های سنگین و به مقاومت در برابر سایش اشاره کرد. در ساختار این بلبرینگ ها  فولاد کروم با درصد کربن بالا به کار رفته است که این امر موجب مقامت بالای آن میشود. بلبرینگ خود تنظیم NTN  قابلیت عملکرد مناسب در رینج دمایی -40 الی 120 درجه سانتی گراد را دارد که در حالت گریس کاری شده در برخی شماره فنی ها تا سرعت 22000 دور در دقیقه و در حالت روغن کاری شده با قابلیت سرعت دورانی بالاتر تا 28000 دور در دقیقه نیز کار می کند. این بلبرینگ ها قابلیت تحمل بار شعاعی را دارند و در صنایعی چون، حمل و نقل،  ماشین آلات کشاورزی    حفاظت از محیط زیست محلی و حفظ مکانهای حیاتی،   ماشین آلات نساجی ، تجهیزات تناسب اندام ، کارواش ها،   کارخانه های اره ، ماشین های نجاری،  تهویه هوا و  پردازش کاغذ و سلولز مورد استفاده قرار میگیرد.

بلبرینگ تماس زاویه ای NTN

بلبرینگ تماس زاویه ای به سبب دارا بودن ساچمه های بیشتر، قابلیت تعلیق بار بیشتر را دارد به همین جهت با هدف تعلیق بار محوری به کار گرفته میشود اما در صورتی که ریس های طراحی شده دارای لبه نیز باشند تا حدودی بارهای شعاعی را نیز تعلیق می کند. یلبرینگ های تماس زاویه ای به گونه ای طراحی شده اند که دارای کیجی با ارتفاع بلند و یکپارچه می باشد که به صورت زیگزاگ بر روی ساچمه های کروی سوار شده است.

جهت کسب اطلاعات از سایر برندهای بلبرینگ مانند بلبرینگ skf مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

همچنین برای استعلام قیمت بلبرینگ می توانید با کارشناسان تأمین دیباپارت در ارتباط باشید.

مقالات مرتبط

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجرب دیباپارت تماس بگیرید.