همه چیز در مورد وزن بلبرینگ

اگر قصد خرید بلبرینگ دارید یا تا کنون کاتالوگ بلبرینگ را مطالعه کرده باشید متوجه شده اید که وزن بلبرینگ ها یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار میگیرد. افرادی که قصد خرید بلبرینگ را دارند ممکن است با  سوالاتی چون؛ اهمیت وزن بلبرینگ مواجه شده باشند. در این مقاله هر آنچه نیاز است درباره ی وزن بلبرینگ و اهمیت آن بدانید را مورد بررسی قرار میدهیم. اگر قصد خرید بلبرینگ دارند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بلبرینگ یکی از پرکاربرد ترین ابزار مکانیکی است که در انواع صنایع کوچک و بزرگ در موارد گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد. . وزن بلبرینگ یکی از فاکتورهایی است که در کاتالوگ های بلبرینگ جهت معرفی بلبرینگ قید میشود همچنین وزن بلبرینگ برای بررسی میزان کیفیت بلبرینگ نیز بسیار حائز اهمیت میباشد. وزن بلبرینگ به همراه فاکتور های مهم دیگری از جمله مشخصات فنی همچون ابعاد، میزان بار قابل حمل، میزان سرعت و… به عنوان موارد تعیین کننده کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد هر بلبرینگ محسوب میشوند. واحد اندازه گیری وزن بلبرینگ کیلوگرم است و سبک ترین و سنگین ترین بلبرینگ هایی که تاکنون ساخته شده است به ترتیب 10 گرم و 20 تن وزن داشته اند.


چگونه با استفاده از وزن بلبرینگ اصالت آن را تشخیص دهیم؟

تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی یکی از چالش هایی است که افرادی که قصد خرید بلبرینگ دارند با ان مواجه میشوند. راه های بسیاری برای تشخیص بلبرینگ اصل  از تقلبی وجود دارد، آنالیز بلبرینگ یکی از راهکار هایی که توسط کارشناسان فروش بلبرینگ مورد استفاده قرار میگیرد. از دیگر راهکارهای تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی میتوان به بررسی وزن آن ها اشاره کرد. همچنین بهتر است جهت خرید بلبرینگ اورجینال به نمایندگی بلبرینگ مراجعه کرد تا با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.

این روش از روش های دیگر ساده تر است و به راحتی قابل بررسی است.:

پس از مشخص کردن برند بلبرینگ مورد نظر خود ( برای مثال بلبرینگ SKF اس کا اف یا NTN)، به کاتالوگ مربوط به برند بلبرینگ مود نظر مراجعه کنید و در قسمت مشخصات فنی بلبرینگ وزن بلبرینگ مورد نظر را پیدا کنید. بلبرینگ خود را توسط یک ترازوی دقیق وزن کنید. در صورتی که وزن بلبرینگ با مشخصات در سایت مغایرت داشت احتمالا بلبرینگ شما محصول اصلی نمیباشد.

پیش از انجام این روش برای اطمینان از اصل بودن بلبرینگ نسبت به دقیق بودن ترازوی خود مطمئن شوید و دقت کنید که نسخه ی کاتالوگی که از آن استفاده میکند با تاریخ تولید بلبرینگ مطابقت داشته باشد.

بلبرینگ ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام با توجه به کارکرد خود مشخصات فنی و ویژگی های منحصر به فردی دارند. تولید کنندگان بزرگی چون SKF با در نظر گرفتن کاربرد بلبرینگ در صنایع مختلف بهترین و با کیفیت ترین انواع بلبرینگ ها در وزن های پارامتری مختلف در اشکال هندسی چون بلبرینگ، گرد، استوانه ای، بشکه های مخروطی، سوزنی و همچنین بلبرینگ کف گرد مخروطی در کارخانه ها تولید و در بازار در دسترس مشتریان قرار میگیرد. انواع مختلف بلبرینگ تحت نظر کارشناسان حرفه ای و با محاسبات و آزمایش های پیچیده ای تولید میشود و در نهایت مشخصات فنی هر بلبرینگ در کاتالوگ که بهترین مرجع برای انتخاب بلبرینگ است جمع آوری میشوند. انتخاب بلبرینگ با کارکرد متناسب برای جلوگیری از به بار آمدن خسارت های مالی و گاها جانی جبران ناپذیر بسیار حائز اهمیت میباشد.

مقالات مرتبط

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجرب دیباپارت تماس بگیرید.