هوزینگ بلبرینگ چیست؟

معرفی هوزینگ بلبرینگ و کاربردهای آن

حتماً شما با قطعه‌ای در صنعت به نام بلبرینگ آشنایی دارید یا حداقل نام آن را شنیده باشید اما هوزینگ بلبرینگ  به‌عنوان یکی دیگر از قطعاتی که همنام با این محصول است را کمتر شنیده باشید. برای اینکه بدانید هوزینگ بیرینگ  چیست و کاربرد آن در صنعت چیست را (بلبرینگ) در حقیقت یک پایه نگه‌دارنده برای شفت در حال دوران است. این قطعه به لحاظ ساخت از جنس فولاد یا آهن ساخته می‌شود. که به‌عنوان یک جز جدانشدنی از بلبرینگ در دو نوع جداشونده و یکپارچه در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع آن بر اساس نحوه ساخت به دو دسته یکپارچه و دوپارچه تقسیم می‌شوند.

انواع هوزینگ بلبرینگ

هوزینگ بلبرینگ‌ها معمولاً یا در داخل دستگاه یا بیرون دستگاه نصب می‌شوند. انواع این محصول عبارت‌اند از:

1-هوینگ بلبرینگ ساده

هوزینگ بلبرینگ ساده از انواع پر کاربرد در صنعت محسوب می‌شود.نصب روی بلوک‌های قطعات در انواع ماشین‌آلات و همچنین انواع تجهیزات انتقال نیرو کاربردی‌ترین موارد استفاده از این قطعه است.

2-هوزینگ فلج مربعی

هوزینگ فلج مربعی دارای یک فلج که به شکل مربع است که توسط چهار پیچی که در زوایای این هوزینگ طراحی‌شده نصب می‌شود. این نوع برای روان کار کردن انواع ماشین‌آلات در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3-هوزینگ بلبرینگ بیضی‌شکل

هوزینگ بلبرینگ بیضی به‌صورت بیضی‌شکل طراحی و ساخته‌شده‌اند و در دو سمت این نوع از هوزینگ می‌توان دوپیچ نصب کرد.از این نوع از بلبرینگ‌ها زمانی استفاده می‌شود که فضای نصب برای یاتاقان‌ها بسیار محدود است و یا در مواردی که فاصله بین شفت‌ها بسیار کم باشد. در بلبرینگ‌های که تحمل بارهای شعاعی و محوری را برعهده دارند از این نوع بلبرینگ استفاده می‌شود.

4-هوزینگ بلبرینگ پیچ تنظیم

هوزینگ های بلبرینگ پیچ تنظیم تنها برای هوزینگ های بلبرینگ یک تکه طراحی و ساخته شده اند. این نوع از هوزینگ ها دارای انواع مختلفی هستند.

آشنایی با کاربرد

هوزینگ بلبرینگ به عنوان یکی دیگر از قطعات صنعتی مهم دارای کاربردهای زیادی است که مهم‌ترین کاربرد این محصول نگه‌داری از انواع بلبرینگ‌ها و یاتاقان‌ها است.

اینکه بلبرینگ چیست و چه کاربردی دارد را حتماً در مقاله‌ای دیگر در همین سایت به آن خواهیم پرداخت اما به‌طور خلاصه باید گفت که وجود اصطکاک در برخی موارد فوایدی را داشته ولی در اکثر موارد منجر به ایجاد مشکلاتی ازجمله: خوردگی، ساییدگی، خراشیدگی و غیره می‌شود، لذا نیاز بود برای رفع این مشکلات قطعه‌ای ساخته شد که از به وجود آمدن این معایب جلوگیری کرد این قطعه همان بلبرینگ است که  باره‌ای محوری، شعاعی و یا هر دو بار محوری شعاعی را تحمل می‌کند.

مزایا استفاده از این نوع بلبلرینگ

به صورت بسته و پرس شده در بازار موجود است و نیاز به هیچ تغییر شکل، سوراخ کاری، برش و … هنگام استفاده از آن نداریم.

تعویض و نگهداری این محصول استان است و یک تعمیرکار می‌تواند بدون هیچ‌گونه پیچیدگی  این محصول را تعویض و یا نصب نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خرید بلبرینگ skf با بهترین کیفیت و قیمت می توانید با کارشناسان مجرب تأمین دیباپارت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجرب دیباپارت تماس بگیرید.