تشخیص بلبرینگ اصل از تقلبی

بلبرینگ ها یکی از مهم ترین قطعات صنعتی هستند که آن ها تقریبا در همه چیز یافت می شوند: ماشین ها، قطارها، هواپیماها، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی و حتی ماشین های لباسشویی خانگی ما. تقاضا برای بلبرینگ ها بسیار زیاد است، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا صنعت بلبرینگ یکی از سخت ترین ضربه ها را از دزدی محصول می خورد. این تصور وجود دارد که محصولات تقلبی اغلب زیاد هستند که با قیمت های پایین به فروش می رسند، اما همیشه هم این طور نیست.

تولیدکنندگان محصولات نسبت به برچسب های قیمتی که می توانند به همراه داشته باشند، هوشمندانه عمل می کنند. این یعنی زمانی که محصولات تقلبی هستند یا اینکه به راحتی می توان دید بلبرینگ های بازسازی شده اصلی، به زنجیره تامین رسیده اند. اگرچه بلبرینگ های تقلبی ممکن است شبیه به محصول اصلی به نظر برسند، اما در واقع نمی توانند فراتر از آن باشند. همانطور که همه ما می دانیم، روانکاری و تکنولوژی های پیشرفته نقش مهمی در اجرای ایمن یک بلبرینگ دارند و این ها جنبه هایی هستند که در تولید بلبرینگ های تقلبی به خطر می افتند.

به یاد داشته باشید قیمت های بسیار خوب گاهی می توانند درست باشند؛ اگرچه معاملات خوب و قیمت های بسیار پایین یکی از شاخص های رایج محصولات تقلبی هستند. بنابراین حتی اگر این قیمت ها وسوسه انگیز باشند، استفاده از این بلبرینگ ها می تواند فاجعه بار باشد.

این بلبرینگ ها می توانند ظرف چند ساعت از کار بیفتند و بهره وری ماشین آلات و جان انسان ها را به خطر بیندازند. این موضوع را پلیس بین الملل اعلام کرده و گفته است: “ما هر روز ۱۰ نفر را به دلیل حوادث رانندگی از دست می دهیم که علت آن وسایل نقلیه ای می باشد که به دلیل بلبرینگ های تقلبی از حرکت باز می مانند”.
تولیدکنندگانی مانند SKF و NSK با پیوستن به مقامات اجرای قانون، امور را به دست خود می گیرند. SKF در توضیح این موضوع گفت: ” ما رویکرد تحمل صفر را برای مشکل تشخیص محصولات تقلبی در پیش می گیریم. هر ساله، تیم حفاظت از برند ما در بیش از ۱۰۰ حمله علیه فروشندگان و تولیدکنندگان محصوالت تقلبی شرکت می کند.”
اکثر مصرف کنندگان نهایی که بلبرینگ های تقلبی دریافت می نمایند، معتقدند که محصولات اصل را خریداری کرده اند اما لازم به ذکر است که مصرف کنندگان اغلب تخصص لازم را در این فناوری ندارند، بنابراین تشخیص تفاوت بین کالای اصل و تقلبی در زمان تحویل تقریبا غیرممکن خواهد بود. در نتیجه، مصرف کنندگان کامل به زنجیره تامین خود متکی هستند تا روش های کنترل کیفیت الزام را داشته باشند که از ورود بلبرینگ های تقلبی جلوگیری نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از بلبرینگ skf پیشنهاد می شود حتما مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

خرید از تولیدکنندگان معتبر و مجاز

یکی از راه های مطمئن، خرید از یک تولیدکننده معتبر برای تضمین خرید بلبرینگ های اصل است. هنگام خرید بلبرینگ های اصل از یک توزیع کننده مجاز، مصرف کنندگان می توانند مطمئن باشند که روش های تضمین کیفیت دقیقی وجود دارد، زیرا این یکی از فرایندهای کنترل سخت گیرانه ای است که توزیع کنندگان باید برای دریافت تاییدیه هایی از جمله NSK به آن پایبند باشند.

یک منبع دیگر آسیب پذیری بالقوه در برابر محصوالت تقلبی، زمانی است که از پیمانکاران برای تعمیرات دارایی هایی مانند موتورهای الکتریکی، پمپ ها، جعبه دنده ها و فن ها پروژه ای را آغاز می کنند. گاهی اوقات برای یک پیمان کار که از خطراتی که شامل خرابی زودرس می شود آگاه نیست، بلبرینگ های تقلبی نصب می شود. در نتیجه، رزومه و اعتبار فنی هر پیمان کار باید بررسی شود تا اطمینان حاصل گردد که آن ها خطراتی را که محصولات کپی ایجاد می نماید می شناسند و کنترل های مناسب را برای جلوگیری از ضرر و خسارات جانی و مالی انجام می دهند.

اگر تردیدی در مورد صحت بلبرینگ ها وجود داشته باشد، چند بررسی اساسی می تواند به شناسایی سازنده اصلی کمک کند. برای شروع،

  • علامت ها را بررسی کنید. نبود علامت ها نشانه ای واضح از جعلی بودن بلبرینگ ها است. اگر علامت ها وجود داشته باشند، آیا شبیه به علامت های استاندارد سازنده هستند یا در قسمت های مختلف بلبرینگ به حالت عادی قرار گرفته اند؟ هر دو مورد می توانند به تولید غیرقانونی مرتبط باشند.
  • پایین بودن سطح استانداردهای کیفیت، عامل دیگری است که می تواند به آشکار شدن بلبرینگ های تقلبی کمک کند. بررسی دقیق المان های غلتشی و پیچ ها، شاخص های کلیدی مانند روکش های خشن و ظاهر غیرعادی غلتک را فراهم می نماید. فرایندهای تولیدی سازنده های معتبر در طول چندین دهه اصلاح شده اند و در ترکیب با روش های دقیق کیفیت، این تضمین را می دهد که پتانسیل صفر برای محصولات بی کیفیت وجود دارد.
  • نکته دیگر در مورد شناسایی بلبرینگ های تقلبی، بسته بندی است. در وهله اول، مصرف کنندگان باید بررسی کنند که بلبرینگ ها در مواد حمل و نقل مناسب بسته بندی شده اند. بسته بندی نامناسب یا کم کیفیت به این معنی است که بلبرینگ ها توسط سازنده های معتبر و اصلی ارسال نشده اند. علاوه بر این، پیکربندی پالت و بار کانتینر را نیز بررسی کنید و کشور سازنده را با کشور حمل مقایسه نمایید. فراموش
    نکنید که کیفیت Crate نیز باید بررسی شود.
  • هنگامی که بسته بندی خارجی برداشته شد، کارتن های حامل را مشاهده کنید. آیا کارتن ها مشابه دیگر بسته بندی های دریافت شده قبلی هستند؟ همان طور که اشاره کردیم همیشه به دنبال این باشید که ببینید آیا کارتن ها علامت های مناسبی دارند و لوگو درج شده واقعی است یا خیر.
    راه حل آسان
    البته، خرید از یک منبع قابل اعتماد مانند توزیع کننده معتبر نیاز به هر یک از این بررسی ها را نخواهد داشت. توزیع کنندگان معتبر که با دقت انتخاب شده اند و با دقت نظارت می شوند، حرفه ای، آگاه و سرویس گرا هستند. با ذخایر گسترده محصولات اصل، و دسترسی نامحدود در سراسر محدوده، این توزیع کنندگان بلبرینگ های واقعی را سریع و قابل اطمینان تحویل می دهند. به علاوه، همه چیز از مدیریت سهام و دانش محصول و کاربرد گرفته تا مشاوره و حمایت مهندسی براساس رویکرد هزینه مالکیت کلی (TCO) تضمین می ‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خرید بلبرینگ با بهترین کیفیت و قیمت می توانید با کارشناسان مجرب تأمین دیباپارت تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجرب دیباپارت تماس بگیرید.